Bestel de LBL jaargids Naslagwerk over de kracht van elk kanaal binnen de content marketingmix. Lees verder »
Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »

Craftsmen in content

Nieuw: de Augmented Reality app

Augmented Reality (AR) in print kende een opleving met de introductie van Layar een aantal jaar geleden en leek daarna te verdwijnen. Ikea verrijkte de catalogus van 2016 al met Augmented Reality, maar nu Albert Heijn Dino-kaartjes met AR aanbiedt, is het fenomeen echt bekend bij het grote publiek. Precies op het moment dat wij de LBL AR-app lanceren!

Dat de actie van Albert Heijn zo aanslaat, toont wel hoe gaaf AR is en hoeveel beleving het kan toevoegen aan – ook al heel mooie – papieren kaartjes. Een briljant idee, dat wij absoluut omarmen. Sterker nog, wij ontwikkelden samen met Trinfinity Network een soortgelijke app bij onze LBL-jaargids, die we 16 juni 2016 lanceerden. Met deze app willen we de impact van offline uitgaves vergroten en een directe koppeling met mobile/online content mogelijk maken.

Het mooie van Augmented Reality is dat het waardevolle extra’s toevoegt aan de daadwerkelijke omgeving waarin je je bevindt, waardoor je die intenser beleeft. En AR is praktisch, omdat je er alleen maar een smartphone of tablet voor nodig hebt en je je vrij kunt blijven bewegen. 

YES, ik wil ook een eigen AR-app!

IKEA

Meubelgigant IKEA pakte als een van de eersten deze kans en verrijkte zijn fysieke catalogus met AR- en video content. Met de app van IKEA kun je bekijken hoe nieuwe meubels uit de catalogus in jouw huis eruit zien. Ideaal om te checken hoe die gele stoel of dat roze kinderbed matcht met de rest van het interieur.

Albert Heijn

En dan de razend populaire actie van Albert Heijn. Als je de Dino-app downloadt en een plaatje op tafel legt, verschijnt er een dinosaurus op tafel. En je kunt een foto maken met een dinosaurus op je schouder. Bij de actie werd ook een virtual reality onderdeel ingebouwd. Dat VR-brillen’gewoon’ te koop zijn bij de supermarkt, voor een heel klein bedrag, laat wel zien dat VR en AR nu heel snel gemeengoed gaan worden.

LBL

De LBL-jaargids 2016/17  is ook verrijkt met AR. Op bepaalde pagina’s van dit magazine is net even wat meer te zien dan alleen het artikel. De app verrijkt pagina’s met audio of animatie, toont video’s of maakt links naar websites mogelijk.

De LBL AR app (voor Android en iOS) toont marketeers de mogelijkheden die er zijn om een magazine of folder te verrijken. Maar hij werkt ook voor andere fysieke middelen, of dat nu een magazine is, een schapkaart of productverpakking in een winkel, een informatiebord in een ziekenhuis of dierentuin, een kunstwerk in een museum of een abri in een bushokje.

De LBL AR app is ontwikkeld door Trinfinity Network en gebaseerd op de AR+T app (Marcel Baauw & Louise te Poele)

 
LBL biedt marketeers de mogelijkheid tot een eigen AR-app. Meer weten? Neem contact met me op. Ik kom je er graag meer over vertellen.

 

Belangrijke voordelen van de AR app op een rij:

  • Het is een open source platform waarin de content any moment aan te passen is door de eigenaar ervan (CMS is online toegankelijk voor smartphone, tablet of desktop computer).
  • De gebruiksvriendelijkheid is hoog voor zowel eigenaar als gebruiker.
  • De app is te koppelen aan reeds bestaande merk-apps.
  • De app biedt vaste basisfeatures, maar is in opdracht uit te breiden naar wens.
  • Elke nieuwe feature of doorontwikkeling is automatisch voor alle eigenaren van de app beschikbaar.

Op onze speciale eventpagina vind je alle video’s van de sprekers tijdens het LBL-event bij elkaar. Voor als je er niet bij kon zijn of alle inspirerende presentaties nog eens wilt bekijken. De hele presentatie die Lobke gaf op het LBL-event is hier te bekijken:

 

bekijk wat wij voor uw merk kunnen betekenen

 

 

 

Onze belevings-experts

AR en VR nemen een snelle vlucht. Bij LBL hebben we de juiste mensen aan ons verbonden om je te kunnen helpen met deze 'nieuwe' mediavormen.

Onze laatste blogs