Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »
Bestel de LBL jaargids Naslagwerk over de kracht van elk kanaal binnen de content marketingmix. Lees verder »
Leer bij! Schrijf je in voor een expertsessie Masterclasses, workshops en webinars. Meer informatie »

Craftsmen in content

Strategie

Elk merk wil geliefd zijn en zich onderscheiden van concurrenten. Hoe content marketing daarbij helpt, daar weten wij alles van. De basis is een goed geformuleerde strategie. In het opstellen, aanscherpen en uitvoeren daarvan voorzien we je graag van advies.

In onze visie moeten content marketing activiteiten ingericht zijn rond de (onbewuste) behoeften en interesses van je publiek. Bovendien moeten de media en content die je daarvoor gebruikt aantrekkelijk zijn, inspireren, helpen en betrekken én goed vindbaar zijn. Zodat je publiek ze echt kan (en wil) gebruiken. Alleen dan zal je met content marketing succesvol conversaties over en met je merk realiseren.

Wanneer je een plek verovert in de wereld van je publiek, kun je een relatie op- en uitbouwen. En dat levert concreet wat op! Denk aan verbeterde naamsbekendheid, verhoogde online traffic op je site, likes & shares van je doelgroep,  meer loyale klanten en zelfs klanten als ambassadeurs voor je merk.

Hoe onderscheid je je van de rest?

Om je publiek te bereiken moet je weten wat de meerwaarde van je merk is. Wat is je bestaansrecht? Wat maakt je waardevol? Het formuleren van deze ‘why’ van je merk is een belangrijk uitgangspunt bij een content strategie. Bij jezelf blijven maakt je uniek en authentiek. Inspelen op interesses en behoeften van je publiek maakt je geliefd.

Contentstrategie op basis van analyse

Aantrekkelijke media en goede content alléén zijn niet voldoende. Ze moeten ook gevonden worden. Dit betekent: de juiste content op de juiste plaats, op het juiste moment. Het kiezen van de juiste content strategie begint met inzicht. Om deze reden hebben wij de content-scan ontwikkeld. Met deze analysetool brengen we de media-inzet in kaart, analyseren we de binding met je doelgroep en beoordelen we de kwaliteit van content.

De analyse geeft inzicht in hoe effectief je media zijn voor je zichtbaarheid, voor de diverse fases in de customer journey en voor de beoogde marketingdoelstellingen. Zo zie je waar er kansen liggen binnen content marketing en waar je eventuele inspanningen beter kunt minimaliseren of stoppen. Het biedt een startpunt voor het (her)formuleren van de crossmediale strategie. Het is de basis van een goed advies.

Neem contact met ons op

Bekijk al onze diensten.

Onze strategen

Het bepalen van een content strategie en er invulling aan geven, kan ‘van binnenuit’ lastig zijn. Onze strategen hebben een frisse, externe blik en hebben jarenlange ervaring in het bedenken en maken van creatieve media. Wij kunnen het bruggetje maken tussen wat jij wilt 'verkopen' en waar je publiek op zit te wachten. En dankzij ons grote netwerk aan specialisten, zitten wij altijd met de juiste mensen bij je aan tafel. Passend bij jouw vragen of wensen. Bekijk al onze experts »

Onze laatste blogs