Bestel de LBL jaargids Naslagwerk over de kracht van elk kanaal binnen de content marketingmix. Lees verder »
Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »

Craftsmen in content

Specials: eenmalige uitgaven

Bepaalde merkcommunicatie heeft een langlopender waarde of tijdlozer karakter dan bijvoorbeeld een blog of een periodiek (online) magazine kan bewerkstelligen. Kennis delen in ‘gebonden’ specials kan bijdragen in het vertrouwen in de kunde van een merk.

Eenmalige uitgaven, zoals een jaarmagazine, corporate brochure, boek of fysieke whitepaper. Ze geven je als merk de mogelijkheid zelf te bepalen welke informatie je bundelt en als ontvanger hoef je minder moeite te doen; je kunt ervan uitgaan dat je op de hoogte bent van het belangrijkste.

De diepte in met brochures

Corporate brochures en whitepapers lenen zich bij uitstek voor het geven van informatie over één dienst, project, thema of product. Bijvoorbeeld een brochure van een bank over veilig beleggen of een whitepaper over zonne-energie. Deze communicatie-instrumenten zijn vooral geschikt voor mensen die al geïnteresseerd zijn in het product of dienst van een bedrijf. In een brochure of whitepaper kun je echt de diepte ingaan en alle facetten van het betreffende product of de dienst behandelen, aangevuld met extra content als testimonials. Dit stelt mensen in staat een weloverwogen keuze te maken. Dit soort eenmalige uitgaven kan een call to action bevatten, maar heeft niet altijd een rechtstreeks verkoopdoel.

Pagina's van Brochure bedrijfsopvolging v4   Amerfoortse - Werkgever cover
bekijk ons portfolio specials

Onderdeel van de contactstrategie

De keuze voor eenmalige fysieke uitgaven is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel in de contactstrategie. Een brochure, gids of boek wordt meegegeven na een adviesgesprek of eerste contact met een prospect. Denk hierbij ook aan een informatieve gids voor (nieuwe) leden van een sportvereniging, een jaarmagazine met verhalen rondom resultaten van een goed doel of een kennisgids voor een bepaalde branche. Deze specials worden uitgegeven om kennis en kunde te delen met (potentieel) geïnteresseerden; ze zijn een etalage van professionaliteit, verhogen de merkwaarde én zijn een belangrijk instrument voor merk-herinnering.

WNF-welkom-cover-binnen-1-1   LBL omslag en rug.indd

Een boek of magazine als cadeautje

Boeken en magazines lenen zich meer dan brochures voor inspiratie en beleving of kennisdeling op een breder vlak en voor een breder publiek (van onbekende tot fan). Gekoppeld aan loyaliteitsdoelstellingen zijn ze populair als relatie- of welkomstgeschenk voor trouwe of nieuwe klanten, zoals een koffietafelboek van een meubelzaak over bijzondere interieurs, een naslagwerk over de historie van fietsen van een fietsenfabrikant of een kookboek van een supermarkt of culinair merk. In de retail worden boeken overigens ook vaak ingezet als ‘cadeautje’ met korting of bij een bepaalde aankoop.

omslag.indd   vakantie doeboek cover

Overzicht in jaarlijkse updates

Jaarverslagen worden nog vaak in print uitgegeven of als download aangeboden. Door de verslagen creatief en aantrekkelijk te verpakken worden ze vaker aangevraagd en (daadwerkelijk) gelezen.

WNF-jaarverslag.indd

Interesse in een krachtige jaaruitgave?

Bekijk al onze diensten

Special experts

Gerelateerde blogs