Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »
Bestel de LBL jaargids Naslagwerk over de kracht van elk kanaal binnen de content marketingmix. Lees verder »

Craftsmen in content

Contentgedreven websites

Websites zijn van statische bedrijfspagina’s geëvolueerd tot dynamische online platforms, die soms gekoppeld zijn aan webshops. Hier komt de traffic vanuit social kanalen naartoe.

Wanneer er regelmatig verse content te vinden is, wordt een online platform vaker bezocht en hoger gerankt in Google. Maar vooral: een focus op content overtuigt meer dan statische bedrijfs- of productinformatie en is bovendien beter voor de online vindbaarheid. Blog en website gaan door deze trend steeds vaker in elkaar over.

online transparantieverslag Baker tilly Berk  Schermafbeelding 2016-02-12 om 16.05.56
bekijk ons portfolio websites

Eenvoud loont

Hoe waardevol de content op een website ook is, er is nóg een belangrijke voorwaarden om voldoende (terugkerend) bezoek te genereren: gewenste informatie moet snel te vinden zijn. Op de website zelf betekent dit eenvoud en klantgericht denken in navigatie en content. Relaxte User Experience maakt een site al snel aantrekkelijker om in rond te klikken.

Daarnaast is de verbinding met andere kanalen essentieel. Slechts een klein deel van de bezoekers komt direct op je website via de url. Webcontent wordt vooral gevonden op social media, in (online) magazines of via zoekmachines. Vanuit daar genereer je traffic. Zorg voor synergie in alle kanalen binnen de online content marketing en creëer directe links naar de juiste plek op je website.

 

jumbo-bbq.com  Schermafbeelding 2016-02-12 om 15.57.59

Tips

  1. Maak je website responsive

    Er zijn twee redenen om je website (als dat nog niet het geval is) geschikt te maken voor mobiel. Ten eerste omdat websites steeds vaker via mobiele apparaten worden bezocht. Als je website er op een mobiele telefoon niet goed uitziet of niet goed navigeert, zijn mensen binnen no time verdwenen. Daarnaast rankt Google sinds medio 2015 websites die zijn geoptimaliseerd voor mobiel hoger dan websites die dat niet zijn.

  1. Functie is belangrijker dan vorm

    Bedenk waarom mensen op jouw website komen en houd het doel van het bezoek altijd in je achterhoofd bij het (re)design van je website. Je website moet er natuurlijk mooi uitzien, maar dit mag nooit ten koste gaan van de functionaliteit. Gewenste informatie moet online snel te vinden zijn. Eenvoud en klantgericht denken sieren de navigatie en content van je website.

  1. SEO, SEO, SEO

    Veel mensen komen via zoekmachines op websites terecht. Onderzoek welke zoektermen mensen gebruiken voor uw product of dienst en optimaliseer de teksten op uw website. En: onderschat de ‘macht’ van Google niet. Hoe beter een website aan de voorwaarden van Google voldoet, hoe hoger dit online platform in de zoekresultaten terecht komt. Zorg er dus voor dat uw website SEO is.

  1. Track waar iedereen vandaan komt

    Houd de statistieken van de website in de gaten, bijvoorbeeld met Google Analytics. Daarin kun je zien vanuit waar mensen op uw site komen. Komt (bijna) niemand via social, dan is het zaak op posts op Facebook, Twitter en andere social media anders vorm te geven.

  1. Zorg voor relevante content

    Websites waar bruikbare informatie staat, gericht op de bezoeker, worden hoger gewaardeerd. Door Google, maar belangrijker: door uw publiek.

    kan uw online content beter? Neem contact met ons op

Bekijk al onze diensten

Online experts

Dit zijn onze online experts Bekijk al onze experts!

Gerelateerde blogs