Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »
Bestel de LBL jaargids Naslagwerk over de kracht van elk kanaal binnen de content marketingmix. Lees verder »

Craftsmen in content

Hoe bouw je een sterk merk met POEM?

Merken zetten diverse media in om hun merk te laden en het op te bouwen tot een sterk merk. Dr. Marnix van Gisbergen van de NHTV University of Applied Sciences deed onderzoek naar welk effect de inzet van paid, owned en earned media (POEM) heeft op het merkbeeld van acht merken.

 


Op 18 juni 2015 presenteerde Dr. Marnix van Gisbergen de belangrijkste resultaten van zijn onderzoek naar het effect van de inzet van paid, owned en earned media tijdens het LBL-event, ter ere van de lancering van de LBL-jaargids.

Consistent merkbeeld

Klanten zoeken naar consistentie in het merkbeeld dat hen getoond wordt. Content, context en personalisatie worden steeds belangrijker in content marketing. Dat betekent ook dat de afstemming tussen (de marketeers van) de diverse paid, owned en earned media noodzakelijk is. Wat de advertentieafdeling doet moet stroken met wat de social media-afdeling en het marketingteam naar buiten brengen en dat moet kloppen met hoe de klantenservice, het webcareteam of medewerkers op de winkelvloer klanten te woord staat.

Controle op je merkbeeld

Waar binnen content marketing steeds meer belang gehecht wordt aan earned media (veelal social), blijkt uit onderzoek van onder meer dr. Marnix van Gisbergen dat de inzet van een combinatie van paid en owned media het beste werken in het neerzetten van een consistent merkbeeld. Als merk heb je paid en owned media in eigen hand, terwijl earned media disruptive kan werken op je merkbeeld. Je hebt over earned media immers geen controle…

Onze laatste blogs