Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »

Craftsmen in content

Hoe Plegt-Vos vormgeeft aan woon-, werk- en leefplezier

De eerste keer dat we bij Jeroen Slaghekke en Theo Opdam van Plegt-Vos aan tafel zaten was één ding meteen duidelijk: dit is geen regulier bouwbedrijf. Het gesprek ging over waar mensen nou echt gelukkig van worden in hun werk en privé-leven. We spraken over zelfrijdende auto’s en keken naar filmpjes over meditatie. ‘Vormgeven aan woon, werk en leefplezier’ was duidelijk geen simpele communicatie slogan. Met die missie zat het wel goed dus.

Communicatie-ambitie
Ambitieus op communicatievlak waren ze ook, bleek uit dat eerste gesprek. Ondersteuning bij een arbeidsmarktcampagne, een nieuwe website, marketing automation en social media-campagnes, daarvoor waren ze op zoek naar een partner. En dat werd LBL. De afgelopen maanden werkten we regelmatig bij Plegt-Vos op kantoor aan verschillende uitingen, adviseerden we over strategie en schoten we beelden. Hoewel nog lang niet alle ambities zijn behaald, is vorige week de eerste stap gezet; de nieuwe website is live gegaan. Knap gemaakt door de designers van Bert.House. In het websitetraject dachten we mee over de plannen, schreven we de copy- en beeldstrategie en maakten we een serie films zoals onderstaande corporate video:

Next steps? De vertaalslag naar content-creatie en sociale media. Er zijn veel mooie verhalen te vertellen over Plegt-Vos. Verhalen over de mensen die er werken, maar ook over de gebouwen die zijn gemaakt en de impact ervan op de leefomgeving. Daar mogen we de komende tijd mee aan de slag.

Over Plegt-Vos
Plegt-Vos is een landelijke bouwonderneming met zo’n 400 werknemers. Het bedrijf is sterk in woonconcepten, in modulair bouwen en loopt voorop in innovatieve toepassingen. Van aardbevingsbestendige woningen in Groningen tot studentenhuisvestiging in Wageningen. Ook het HRM-beleid is bijzonder, geen vastomlijnde functieprofielen en opleidingseisen. Zoals ze zelf zeggen: ‘Juist de blik van mensen buiten de bouw is voor ons erg waardevol, zo blijven we kritisch op onze eigen werkwijze en hoe dingen elke dag een beetje beter gemaakt kunnen worden.’

Onze laatste blogs