Bestel de LBL jaargids Naslagwerk over de kracht van elk kanaal binnen de content marketingmix. Lees verder »
Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »
Leer bij! Schrijf je in voor een expertsessie Masterclasses, workshops en webinars. Meer informatie »

Craftsmen in content

Hoe werkt ‘always on’?

‘Always on’ betekent dat je als merk altijd aanwezig bent met interessante content voor je consumenten, op het moment dat ze daar behoefte aan hebben. Klinkt mooi, toch? Online slimmerik Patrick Klerks weet hoe je als merk ‘always on’ kunt zijn. En jij straks ook!

Een hogere betrokkenheid betekent meer bereidheid vanuit je publiek om iets voor je te doen of een bepaalde actie te ondernemen. Die betrokkenheid bouw je zelf op en dat doe je stap voor stap. We geven alvast 3 stappen weg:

 

  • Ga eerst voor kleine en gemakkelijke conversies voor mensen met een lage betrokkenheid. Geef bijvoorbeeld een handige tip weg.
  • Vervolgens bouw je steeds verder op naar meer verdiepende content, zoals een informatiepakket.
  • Pas in de laatste stap gaat het om de werkelijke conversie waar het je allemaal om te doen is. Bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het geven van een donatie.

Download ook de podcast met Patrick Klerks over dit onderwerp.

Bekijk eerdere previews

In onze LBL-jaargids geeft Patrick Klerks je de volledige 7 stappen om ‘always on’ te zijn. Zo leer je hoe je met jouw boodschap zichtbaar bent, de grootste uitdaging in contentmarketing. Heb je de gids nog niet? Bestel ‘m gelijk even!

 

Onze laatste blogs