GGNet
Een wereld te winnen

In beweging naar de toekomst

GGNet behandelt en begeleidt mensen met psychiatrische aandoeningen en werkt daarbij samen met patiënten en hun omgeving stap voor stap naar herstel vanuit de visie ‘een wereld te winnen’. Hierbij ligt de focus op wat iemand nog wél kan. LBL ondersteunt de communicatieafdeling van GGNet daar waar er kunde of capaciteit mist.

Online strategie

In 2018 vroeg GGNet ons een online strategie op te stellen voor in- en externe communicatie(processen). GGNet wil(de) stapsgewijs uitgroeien naar een ggz-organisatie die effectief haar rol kan vervullen in een wereld die steeds digitaler opereert. We hebben door middel van gesprekken met interne stakeholders in kaart gebracht hoe digitaal ‘minded’ er bij GGNet gedacht en gewerkt wordt, hoe er gecommuniceerd wordt en welke vragen er leven bij in- en externe stakeholders. Op basis hiervan hebben we een brede onlinestrategie voor in- en externe communicatie bij GGNet neergelegd.

P1010804
Identity magazine

Toen GGNet haar identiteit aanscherpte en een nieuwe huisstijl ging voeren, hebben wij hier een passende socialmediastrategie en corporate identity magazine voor ontwikkeld. Het magazine maken we jaarlijks en is primair bedoeld voor medewerkers en vrijwilligers van GGNet, maar ook interessant voor externe relaties van GGNet en alle andere mensen die belangstelling hebben voor GGNet en de ggz. Via QR-codes wordt printlezers ter verdieping aangeboden in de vorm van video, audio en online links naar informatie van derden. Alle artikelen uit het magazine zijn ook online toegankelijk via de website van GGNet.

In gesprek over de ggz

Iedereen die werkzaam of geïnteresseerd is in de ggz kan vanaf 2020 de podcastserie Een wereld te winnen volgen. Een serie gesprekken waarin gereflecteerd wordt op de uitdagingen en vraagstukken in de ggz: Hoe beweegt een ggz-organisatie zich richting de toekomst?, Hoe moet dat eigenlijk, een grote zorgorganisatie innoveren?, Wat is herstellen van een psychiatrische aandoening? en Wat is de rol van familie en naasten?. LBL adviseerde over de opzet en inhoud en verzorgde de opnames en techniek.

Print in een digitale wereld?

_V1D8155
Regina Zoeter

Senior editorial manager & Accountmanager GGNet

ook interessant

Jumbo Supermarkten

Jumbo Supermarkten is opdrachtgever van het eerste uur bij LBL. In 2003 startten we met het magazine Mijn Jumbo, om de naamsbekendheid van de toen nog relatief onbekende supermarkt te vergroten. Inmiddels is Jumbo de…

Bekijk case