NBTC
Video en social design

Ons kikkerland in de spotlight

Nederland mag dan klein zijn, maar de verhalen die we vertellen, zijn groots. Met NBTC zetten we Nederland in de schijnwerpers. Van UNESCO’s historische parels tot onze fietscultuur – we laten zien waarom Nederland een bestemming is om te ontdekken. Met pakkende video’s, scroll-stoppende socialformats en kleurrijke animaties inspireren we reizigers én inwoners. Zo wordt Nederland een bestemming die je bijblijft. Ontdek je mee?

 

Trap af, kijk mee

Videocontent is een krachtig middel om verhalen te vertellen die blijven hangen. Voor NBTC ontwikkelen we een tal van videoreeksen die laten zien wat Nederland uniek maakt en tegelijkertijd inspireren.

Voor NBTC maakten we een reeks die ons fiets-DNA viert. Voor de start van de Tour de France Femmes 2024, die in Nederland begon, ontwikkelden we een videoreeks die laat zien waarom fietsen in ons bloed zit. Drie vrouwen die léven voor fietsen – Quinda Verheul, Reza Ravenstijn en Afra de Boer – vertellen in dynamische edits wat fietsen voor hen betekent. De video’s laten zien hoe diep fietsen verweven is met onze cultuur. Deze ode aan vrouwen in de wielersport vind je terug op de socials van @visitnetherlands.

NBTC schittert ook op internationale podia. Voor IMEX America 2024 ontwikkelden we drie teaservideo’s waarin NBTC-partners letterlijk het event aftrappen op een bakfiets, met de kleurrijke huisjes van Houten als decor. De video’s nodigen bezoekers uit om al vóór de beurs een afspraak te maken. Een slimme campagne die nieuwsgierigheid wekt en betrokkenheid vergroot – nog voordat het event begint.

Van scrollen naar beleven

Social content brengt verhalen tot leven. Van de iconische molens van Kinderdijk tot het strakke design van het Rietveld Schröderhuis: UNESCO-werelderfgoed in Nederland wordt verrassend dichtbij gebracht. In de serie Did you know? brachten we 12 werelderfgoedsites in beeld. Met geanimeerde carrouselposts en interactieve Stories nodigen we volgers uit om mee te kijken en te ontdekken. Dronebeelden in social edits voor Reels en YouTube Shorts brengen je rechtstreeks naar de locaties. Simpel, krachtig én speels – precies wat nodig is om wereldwijd te inspireren.

Een andere highlight: de Dutch Cycling Lifestyle Tool. We ontwikkelden een eerste animatie om de tool te introduceren. Wereldwijd hebben mensen meer dan 1 miljoen(!) fietsvriendelijke straatontwerpen gegenereerd. Om deze mijlpaal te vieren, creëerden we een tweede animatie die viral ging. Tweets, visuals en een heatmap maakten de impact visueel en inspirerend. Een ode aan de kracht van fietsen, met een flinke dosis Nederlandse trots.

Joost Klein wist met zijn deelname aan het Eurovisie Songfestival ook de aandacht op Nederland te vestigen. Om zijn act met Europapa extra onder de aandacht te brengen, creëerden we samen met NBTC een speelse animatie voor de socials. Deze video gaf een kijkje in de clip en legde uit welke typisch Nederlandse elementen – van molens tot gabbers – erin verwerkt waren. Zo brachten we niet alleen de act, maar ook ons land dichter bij het internationale publiek. Ondanks de diskwalificatie bleef de boodschap overeind: Nederland weet te verrassen.

Over NBTC

Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen brengt Nederland in beeld, nationaal én internationaal. Als strategisch partner zet de organisatie zich in voor duurzaam toerisme dat niet alleen bezoekers aantrekt, maar ook bijdraagt aan de leefbaarheid en toekomst van ons land.

Werken met NBTC betekent meewerken aan opdrachten die inspireren. Het zijn projecten waarin we genoeg creativiteit in kwijt kunnen en die Nederland van zijn mooiste kant laten zien.

 

Klaar voor speelse content met impact?

We worden blij van opdrachten waarin creativiteit en strategie samenkomen. Het soort projecten waarbij je slim gebruik maakt van de kracht van social media en precies de juiste snaar raakt bij de doelgroep. Samen plannen smeden? Koffie en ideeën in overvloed.