Bestel de LBL jaargids Naslagwerk over de kracht van elk kanaal binnen de content marketingmix. Lees verder »
Meld je aan voor de LBL nieuwsbrief Trends, ontwikkelingen en praktijkcases in de wereld van content marketing. Lees verder »

Craftsmen in content

Podcasts

Een podcast luisteren is ideaal voor onderweg in auto of trein. Ogen op de weg of op het voorbijrazende landschap. Oren gevoed met nuttige gesprekken over je vakgebied. Kom je altijd verrijkt aan op je plek van bestemming. Download de LBL-podcasts dus snel via onderstaande links en zet ze in je playlist. Heb je altijd en overal iets goeds te luisteren.

Podcast 1: Waarom je video moet inzetten (ca. 25 min.)

Kirsten Jassies (JustK) en Robert van Wingerden (Arteffects) praten over video, influencers en Do-it-Yourself. Video is een contentvorm waar je als marketeer niet meer omheen kunt. Zet video echter niet ‘zomaar’ in, maar bepaal goed je doel – ook voor social media! – en ben eerlijk in wat je zelf kunt en waarvoor je een professional voor inzet.

Podcast 2: Durf te experimenteren op social media (ca. 25 min.)

Lara Ankersmit en Debora Post van NOSLab vertellen waarom je (soms) beter dingen gewoon moet uitproberen dan er maanden over nadenken en uitschrijven in een businessplan. NOSLab is een experiment-centre dat is opgericht om de gebruiker van de toekomst (jongeren) aan NOS te binden. Hier worden nieuwe social media, technieken en content-formats bedacht en live getest.    

Podcast 3: Hoe ben je Always On?  (ca. 30 min.)

Patrick Klerks, Online Slimmerik, vertelt over hoe je als merk je publiek eerst lange tijd (feitelijk continu; always on) moet voorzien van relevante content voordat je iets van de mensen vraagt. Maak mensen eerst ‘warm’ vanuit nuttige en leuke (social) posts, start dan met soft CTA’s als downloads en links en vraag ze dan pas om iets aan te vragen of kopen.

Podcast 4: Het belang van een heldere merkidentiteit (ca. 30 min.)

Karin Garritsen (ContentVisie) en Sandra Rijling (Rijling merkstrategie) vertellen vanuit hun ervaring en visie over merk-dna en hoe je dat in kaart kunt brengen. En vooral ook waaróm je dat zou doen: een heldere merkidentiteit is de basis voor alles wat je doet als merk. Vaak is de gewenste identiteit vanuit directie/marketing niet hetzelfde als het dna van de medewerkers en daarmee het imago van een merk.

Podcast 5: Hoe werkt Marketing Automation? (ca. 35 min.)

Aldo Wink (Stan & Sacey) wordt bevraagd over Marketing Automation. Is het geautomatiseerd en op maat aanbieden van content de heilige graal voor elke organisatie? Hoe werkt het precies?  En hoe voorkom je een information-overload?

 

Podcasts zijn te downloaden via Soundcloud (LBL_content). Gespreksleiders in de podcasts zijn Kim Rikken (cliënt director LBL) en Lobke Heisen (directeur LBL)

Nog meer inspiratie opdoen? Bestel gratis onze LBL-Jaargids, de musthave voor elke contentmarketeer met praktische handvatten om je werk nóg boeiender te maken!

Onze laatste blogs