Vivare

Naast de ruim 55.000 mensen die Vivare een passend en betaalbaar (t)huis biedt, heeft de woningcorporatie ook 250 medewerkers om goed voor te zorgen. Onder meer met heldere communicatie over een groot intern IT-project waar bijna iedereen – van servicemonteurs tot klantexperts, van wijkbeheerders en vastgoedadviseurs tot HR- en communicatieadviseurs – mee te maken krijgt.
Communicatieaanpak
In zo’n omvangrijk proces is communicatie over het wat, hoe, waarom en wanneer van deze verandering cruciaal. Aan ons de vraag: ontwikkel een communicatiestrategie en creatief concept in een herkenbare ‘huisstijl’ rond dit project. Deze interne campagne moet alle collega’s van Vivare op de hoogte brengen van wat er gaat gebeuren, wanneer het hen raakt en wat zij aan eigen inzet en voordeel kunnen verwachten.
Inzicht, draagvlak en dienstverlening
Simon Korthout, communcatiestrateeg: “We hebben net de eerste fase van het project afgerond: de ontwikkeling van het campagneplan waarin we concept, stijl en middelenmix uitwerkten. Met dit als basis starten we nu met de creatie van de benodigde middelen en het organiseren van bijeenkomsten, events, discussies en ludieke acties.” Beoogd resultaat? Een consistente, heldere en positieve communicatieaanpak die leidt tot inzicht en draagvlak bij alle Vivare-medewerkers. En uiteindelijk ook tot goede dienstverlening aan die 55.000 huurders in Arnhem en omstreken.
“Want de gouden regel in ons vak: extern winnen is intern beginnen. Toch is interne communicatie vaak niet vanzelfsprekend. Begrijpelijk, je wilt als organisatie aan de slag voor je klanten of opdrachtgevers. Maar goede dienstverlening begint natuurlijk bij gemotiveerde collega’s, die op de hoogte zijn van wat er speelt binnen de organisatie. Super dat Vivare daar samen met ons werk van maakt.”
Communicatiestrateeg