BPD
Gebiedscampagne voor een nieuw stuk Arnhem

Nieuw stuk stad

Campagne gebiedsontwikkeling

Gebiedsontwikkelaar BPD werkt in Arnhem geregeld aan een nieuw stuk stad. Plekken waar nu nog oude industrie is en waar straks wonen, werken en leven samenkomen. Zoals het Cobercokwartier. Als Arnhems bureau zijn we er wel voor te porren om bruisende nieuwe plekken op de kaart te zetten bij Arnhemmers via pakkende campagnes. Maar hoe kun je de doelgroep warm maken voor een gebied wat nog niet eens bestaat? We’ve got this covered.

Leven in Cobercokwartier. Dit is het moment.

De geschiedenis van de Melkfabriek in Arnhem is een onmiskenbaar onderdeel van het nieuwe Cobercokwartier. Waar de fabriek vroeger ‘de witte motor van Arnhem’ werd genoemd is dit het moment om de motor draaiende te houden. Het Cobercokwartier ligt al lang braak, maar daar komt nu verandering in: dít is het moment. Vanaf nu vullen toekomstige bewoners, bezoekers en ondernemers dit stoere stuk stad met momenten die je niet wilt missen.

Hoewel het gebied nu nog niet is ingericht, willen we dat de doelgroep het FOMO-gevoel krijgt. Deze fear of missing out creëren we in de campagne door een kijkje te geven in momenten uit het leven in en rondom Cobercokwartier en het te laden als dé place to be and live in Arnhem. Het barst er straks dat het bruist.

 

Middelen Cobercokwartier

In de stad en bij het terrein pronken witte abri’s, symbool voor de melkhistorie en het blanke canvas dat de komende tijd wordt ingekleurd.

Bij hotspots in Arnhem waar de doelgroep zich bevindt, verspreidden we het minimagazine ‘Leven in Cobercokwartier’. En de inzet van storytelling en sfeervol beeld – ook op Instagram en Facebook – laadt het gevoel van hoe het nieuwe stuk stad straks leeft. Extra handig: voor BPD ontwikkelden we socialmediatemplates, waarmee ze zelf aan de slag kunnen.

Groots aandacht voor jouw boodschap?

Lobke Heisen
Lobke Heisen

Contentstrateeg & Accountmanager BPD

ook interessant

Gemeente Nijmegen

Er zijn van die onderwerpen die je als gemeente flink onder de aandacht wil brengen bij al je inwoners. Zoals de problematiek van – en oplossingen voor – geldzorgen of de invoering van zero-emissiezones in…

Bekijk case