BPD
Gebiedscampagne voor een nieuw stuk Arnhem

Dit is het moment

Campagne Cobercokwartier

Gebiedsontwikkelaar BPD werkt in Arnhem aan een nieuw stoer stuk stad aan de Rijn, waar wonen, werken en leven samenkomen: Cobercokwartier. Voor en vooral mét BPD zetten wij deze bruisende nieuwe plek op de kaart bij Arnhemmers met de campagne Leven in Cobercokwartier. Dit is het moment. Maar hoe kun je de doelgroep warm maken voor een gebied wat nog niet eens bestaat? We’ve got this covered.

Melkmotor

De geschiedenis van de Melkfabriek in Arnhem is een onmiskenbaar onderdeel van het nieuwe Cobercokwartier. Waar de fabriek vroeger ‘de witte motor van Arnhem’ werd genoemd is dit het moment om de motor draaiende te houden. Het Cobercokwartier ligt al lang braak, maar daar komt nu verandering in: dít is het moment. Vanaf nu vullen toekomstige bewoners, bezoekers en ondernemers dit stoere stuk stad met momenten die je niet wilt missen.

FOMO

Al bij de kick-off van dit project merkten we ons eigen enthousiasme opborrelen. Als Arnhems bureau zijn we wel te porren voor creatief, levendig gebied om de hoek. In samenwerking met BPD maakten we een campagne vanuit wat de doelgroep – de postmoderne hedonist – belangrijk vindt in het leven: privacy met de ruimte om op elke moment de reuring op te zoeken, horeca op loopafstand, modern wonen op een plek met geschiedenis, kunstzinnige en culturele ervaringen en nieuwe ontmoetingen.

Hoewel het gebied nu nog niet is ingericht, willen we dat de doelgroep het FOMO-gevoel krijgt. Deze fear of missing out creëren we in de campagne door een kijkje te geven in momenten uit het leven in en rondom Cobercokwartier en het te laden als dé place to be and live in Arnhem. Het barst er straks dat het bruist.

Reuring

Maar hoe geven wij reuring aan onze campagne? Hoe creëren we FOMO en raken we de doelgroep? In de stad en bij het terrein pronken witte abri’s, symbool voor de melkhistorie en het blanke canvas dat de komende tijd wordt ingekleurd.

Bij hotspots in Arnhem waar de doelgroep zich bevindt, verspreidden we het minimagazine ‘Leven in Cobercokwartier’. En de inzet van storytelling en sfeervol beeld – ook op Instagram en Facebook – laadt het gevoel van hoe het nieuwe stuk stad straks leeft. Extra handig: voor BPD ontwikkelden we social media templates, waarmee ze zelf aan de slag kunnen.

Groots aandacht voor jouw boodschap?

_V1D8751
Lobke Heisen

Contentstrateeg & Accountmanager BPD

ook interessant

GGNet

GGNet behandelt en begeleidt mensen met psychiatrische aandoeningen en werkt daarbij samen met patiënten en hun omgeving stap voor stap naar herstel vanuit de visie ‘een wereld te winnen’. Hierbij ligt de focus…

Bekijk case