BPD
Gebiedscampagnes en -video's

Hoe we met BPD de toekomst tot leven brengen

Van kustlijn tot stadshart en van droomhuis tot woonwijk: BPD creëert gebieden waar mensen willen wonen, werken en leven. En wij? Wij zijn er wel voor te porren om die nieuwe wijken op de kaart te zetten met rake communicatiestrategieën, verkoopcampagnes en omgevingsvideo’s. Maar hoe maak je de doelgroep warm voor een gebied dat nog niet bestaat? We’ve got this covered. 

Communicatie als bouwsteen

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens. Als Arnhems bureau bouwden wij aan het communicatiefundament voor twee nieuwe Arnhemse wijken: Het Cobercokwartier en Het Zijdekwartier.

Voor Het Cobercokwartier creëerden we het concept ‘Dít is het moment (nu echt)’ en ontwierpen we een strakke visuele identiteit. Die verbeeldt de transformatie van de oude Melkfabriek naar een moderne woonwijk. Bij hotspots in Arnhem waar de doelgroep zich bevindt, verspreidden we het minimagazine ‘Leven in Cobercokwartier’. De inzet van storytelling en sfeervol stilstaand en geanimeerd beeld op de socials laadt het gevoel van een nieuw stuk stad. Ook timmerden we aan naamsbekendheid met abri’s op strategische plekken én opvallende reverse graffiti op straat – een onverwachte ontmoeting met het gebied. Extra handig: we ontwikkelden ook socialmediatemplates, zodat BPD ook lekker zelf aan de slag kon.

Stel je een plek voor waar het ritme van de stad en de kalmte van de natuur elkaar raken… Voor Het Zijdekwartier ontwikkelden we een communicatiestategie met de pakkende pay-off ‘Verweef jezelf met de stad’ die omgezet werd in diverse middelen, zoals een sfeervolle brandvideo, die het unieke karakter van deze wijk tot leven brengen.

Gebieden tot leven gebracht

Voor BPD maken we een gebiedsvisie tastbaar, zelfs als de eerste steen nog niet is gelegd. Zo brengen onze omgevingsvideo’s potentiële kopers langs de unieke sferen van ’t Veld-Noord, ’t Zand, Overduin en Waterlant, waarbij elk gebied een eigen verhaal vertelt.

Zoals een huis begint met een blauwdruk, start een video met een creatief concept dat de fundering legt. In de pre-productie bouwen we het idee verder uit: een script dat de toon zet, een storyboard dat de beelden tot leven brengt, en de casting die het verhaal draagt. Op locatie vangen we de essentie en in de post-productie komen alle elementen bij elkaar. Het eindresultaat? Een video die staat als een huis. Want zien is geloven: de glinsterende wateren in Waterlant, de biodiversiteit en duinen in Overduin en de hechte gemeenschap van ‘t Zand. Liever rust en ruimte in de polder? Neem dan een kijkje in ‘t Veld-Noord.

Wil jij ook direct aan de slag met video? Let’s go!

Over BPD

BPD zet zich in voor een antwoord op een groeiende maatschappelijke uitdaging: het creëren van duurzame, betaalbare woonomgevingen in stedelijke gebieden. Met een focus op leefbaarheid, biodiversiteit en sociale cohesie werkt BPD aan toekomstbestendige wijken waar mensen niet alleen wonen, maar zich ook verbonden voelen met hun omgeving. Een missie die naadloos aansluit bij onze kijk op integrale communicatie, waarin je niet alleen zendt maar ook ruimte biedt voor verbinding.

Ook de aandacht trekken met een creatieve campagne?

We helpen je graag met het ontwikkelen van een unieke strategie die past bij jouw project. Van concept tot uitvoering, samen zorgen we ervoor dat jouw verhaal opvalt en indruk maakt. Ontdek wat we voor je kunnen doen.