Samen lossen we geldzorgen op
Geldzorgen? Veel Nijmegenaren worstelen ermee, maar praten er liever niet over. Schaamte, het gevoel er alleen voor te staan – het zijn onzichtbare obstakels die de problemen alleen maar groter maken. En dat terwijl er 12.800 inwoners zijn met een krappe beurs. Maar hoe maak je mensen daarvan bewust als er een taboe op het onderwerp rust? Precies, door er heel concreet over te vertellen op allerlei plekken en in verschillende vormen. Stukje crossmediale communicatie zeg maar. Met de krachtige publiekscampagne ‘Geldzorgen? Laten we het samen oplossen’ reikt de gemeente Nijmegen inwoners en ondernemers met beginnende schulden een hand.
We vroegen ervaringsdeskundigen hun verhaal te delen in interviews en focussessies. Uit die persoonlijke verhalen werd één ding heel duidelijk: een betrokken sociale omgeving en oprechte aandacht zijn essentieel om hulp te vinden. Dat werd de kern van een langlopende campagne die draait om bewustwording en laat zien dat niemand er alleen voor hoeft te staan. Want een klein duwtje in de rug kan het verschil maken.
Wij gingen aan de slag met abri’s, posters en social posts om zo veel mogelijk Nijmegenaren te bereiken. Flyers en banners op centrale locaties versterken de boodschap, terwijl redactionele artikelen verdieping bieden.