NBTC
Social content en design

Promotie van ons erfgoed

NBTC is verantwoordelijk voor de promotie van Nederland als toerismebestemming. Via het Instagramaccount @visitnetherlands tonen zij hun duizenden internationale volgers de mooiste plekken in Nederland.  Wij van LBL ontwikkelden voor hen een social serie rond de twaalf UNESCO werelderfgoedplekken in ons land.

UNESCO erfgoed

In de serie Did you know? wordt er in iedere episode één werelderfgoedsite uitgelicht, zoals Kinderdijk, Koloniën van Weldadigheid, de Van Nellefabriek, het Wouda gemaal of het Rietveld Schröderhuis.

Voor Instagram maken we carrouselposts met bijbehorende stories. De animaties en feitjes vertellen in het kort het verhaal van de bijzondere locatie, en met de interactieve elementen in stories willen we aanzetten tot een hogere betrokkenheid van de volgers. Voor Reels en YouTube shorts maken we korte, krachtige (drone)videobeelden waarin je in maximaal 15 seconden het erfgoed ‘bezoekt’; vanuit de lucht, via je beeldscherm. De langere versie vind je op de website holland.com.

Daarnaast verzorgen we ook andere animatie-opdrachten voor Visit Netherlands rond iconische locaties en erfgoed.

Op zoek naar een sterke social videoserie?

marten
Marten Koster

Creative lead

Over NBTC

NBTC werkt aan de positionering, ontwikkeling en marketing van Nederland. Daarmee willen ze een leefbare, populaire en waardevolle bestemming creëren voor zowel inwoners als toeristen. Met het socialmedia-account @visitnetherlands proberen ze volgers te laten zien welke mooie en bijzondere plekken Nederland heeft.

ook interessant

Staatsbosbeheer

Liefde voor de natuur? Zeker. Maar als groen nutsbedrijf heeft Staatsbosbeheer nog veel meer dialogen te voeren, en met veel meer doelgroepen dan alleen de ‘standaard natuurliefhebber’. Ook de communicatiedoelen kennen allerlei schakeringen. Het werk…

Bekijk case