Social engagement

Social strategie & creatie voor Essent
19/08/2021

Energieleverancier Essent had altijd al een sterke traditie in above-the-linecommunicatie. De inzet van organische social content was nog niet zo stevig verankerd, terwijl Essent wél graag meer de interactie wilde aangaan met haar achterban. Dus bedachten we een passende oplossing in de vorm van een social strategie die de merkstrategie ‘Energie van vandaag’ door vertaalt naar structurele en creatieve content voor (potentiële) klanten.

Social content voor klanten

Onze taak is sowieso de redactionele doorvertaling van Essents campagnethema’s naar social content voor klanten, waarbij activatie en storytelling hand in hand gaan. Denk aan ‘isolatie’ in de winter. En in de zomer zitten we volop in de zon – thematisch dan, want we werken gewoon jaarrond door. We zorgen ervoor dat een thema betekenis krijgt en dichtbij de belevingswereld komt van de Essent-klant. Via bespaartips en ervaringen willen we laten zien dat Essent weet wat er speelt bij klanten achter de voordeur. In al ‘onze’ content zoeken we actief naar voorbeelden die bewijsvoering leveren voor Essents merkwaarden: praktisch, deskundig en dichtbij.