de strategie

het fundament voor je merk en werk
LBL lifestyle pand DAG 15473

Een goed doordachte strategie is onmisbaar voor organisaties die hun doelgroep met impact willen aanspreken. Het is een voorwaarde voor effectieve interactie en vormt de basis voor campagneconcepten en heldere communicatie. Moet die strategie wel praktisch toepasbaar zijn. Helpen we je mee!

Wij gaan ervoor dat iedere boodschap past in het grotere verhaal van je organisatie. Geen losse flodders, maar content waarmee je bouwt aan je merk en doelen. Een heldere strategie met een overkoepelende storyline vormt daarbij het uitgangspunt. Bij LBL kunnen we niet wachten je daarbij te helpen. Onze strategen zijn altijd te porren voor een goed gesprek over de kern van je organisatie en weten die piekfijn te vertalen in een communicatiestrategie. Complexe externe en interne communicatievraagstukken zetten we om naar scherpe campagnes en creatieve concepten. Onze strategisch fanaten, designers, contentmakers en social marketeers zitten er klaar voor. 👋

Een strategie, is dat nou wel nodig?

Een strategie klinkt misschien als iets waar je veel tijd in stopt en dat vervolgens in een la belandt. En een communicatieaanpak is natuurlijk ook geen doel op zich. Toch is een strategisch kader cruciaal als houvast en zorgt het ervoor dat iedereen vanuit dezelfde waarden werkt. Door deze waarden te vertalen naar communicatiepijlers, creëer je toetsstenen voor al je content. Zodat wat je communiceert past als een jas bij wie je bent of wilt worden.

Wil je inzetten op thought leadership, mensen informeren of een gedragsverandering bereiken? Ligt de focus op positionering, het vinden en binden van medewerkers of op het in beweging krijgen van je doelgroep? Het hierop formuleren van smart doelen is essentieel voor samenhang tussen je kanalen en het versterken van een consistente boodschap. Bovendien stimuleert een gestructureerde aanpak een efficiënte werkwijze. Spaart weer tijd en geld.

LBLLifestyle09-05-202340121klein
Behoefte aan een strakkere communicatieaanpak?

Gratis adviesgesprek

Een kop goede koffie, eventueel een potje tafelvoetbal (of een andere icebreaker) en een uurtje om tafel. Om je te adviseren en op weg te helpen bij waar je tegenaan loopt in de uitvoering van je vak.

Mist er een gedegen communicatiestrategie of vind je het lastig deze te vertalen naar concrete, dagelijkse communicatie? Wij luisteren naar je vraag en denken met je mee in oplossingen vanuit onze ervaring. Kan jij weer met nieuwe energie verder.

Boek een gratis sparringsessie

Hoe breng ik samenhang in mijn communicatie?

Ok, samenhang is dus belangrijk, maar hoe bereik je die? Hoe stel je een goede kanaalstrategie op om met impact én efficiëntie je doelgroep te blijven bereiken? Dit zijn vragen waar wij dagelijks onze opdrachtgevers mee helpen. Onze adviseurs hebben ruime ervaring en weten de weg in traditionele en nieuwe media. We weten hoe je de juiste kanalen kiest en welke contentformats en rubrieken er passen, hoe je een contentpijlers en -kalender opzet, hoe je bereik creëert en met welke tone-of-voice je je doelgroep raakt.  We hebben onder meer de  communicatiestrategie ontwikkeld voor TenneT Target Grid, Shimano en Staatsbosbeheer.

Welke rol hebben campagnes in mijn communicatie?

Soms wil je even extra aandacht of knallen met een belangrijke boodschap. Als kick-start voor een nieuw project, als extra boost voor een actueel thema of voor werving. Iets met een fris concept, pakkende pay-off en hoge short term impact. Dan is een campagne ideaal. Dit is in feite een kortlopende communicatieaanpak van 1 tot 3 maanden met een piek in de vorm van een event of gebeurtenis waarvoor je aandacht wenst. Via een crossmediale inzet van middelen of juist via een specifiek (social) medium.

Of je daarvoor ook bij ons terecht kunt? Maar natuurlijk. Creatief als we zijn gaan we goed op out-of-the-box en origineel. Natuurlijk met oog voor doel en doelgroep en binnen de kaders van je huisstijl, maar zeker op het scherpst van de snede. Laat dat maar aan ons over. Net als distributie, monitoring en bijsturing trouwens. Voor maximale effectiviteit. Zo leverde onze crossmediale arbeidsmarktcampagne voor de gemeente Doetinchem een bereik van duizenden, honderden leads en tientallen ingevulde vacatures op.