magazines

bouwen aan relaties

Een eigen magazine uitgeven?

We komen eraan!
LBLLifestyle09-05-202339855

Al het online ‘geweld’ heeft magazines nooit doen verdwijnen. Er is zelfs sprake van een revival. Want juist in de digital-firstcultuur blijken magazines sterke verbinders.

Bij LBL zien we een magazine als een effectief middel om merkwaarden en organisatiedoelen concreet te maken in opiniërende en human-interestverhalen, verdiepende achtergrondartikelen en aantrekkelijke vormgeving, passend bij de behoeften van je lezers. Belangrijkste uitdagingen: je magazine aangesloten houden op de trends en tijdsgeest en het inpassen ervan in een onlinecontentaanpak.

Interesse in een magazine voor jouw organisatie? Neem contact met ons op om vrijblijvend de mogelijkheden te verkennen.

LBLLifestyle09-05-202339285klein
Wat wij voor je kunnen doen

Ervaren magazinemakers

Onze magazinemakers adviseren je over inhoud en inzet van een magazine én kunnen de productie van A-Z op zich nemen: 

Strategen die weten hoe je een magazine strategisch inzet en een bladformule ontwikkelt. Zodat je magazine bijdraagt aan branding en doelen én antwoord of oplossingen biedt voor je lezerspubliek.

Editorial managers die scherp zijn op inhoud en proces, die een redactieoverleg kunnen leiden en interne onderwerpen weten te vertalen naar (briefings voor) verhalen die raken aan de interesses van de doelgroep.

Contentspecialisten met een scherpe pen en oog voor taal. Voor pakkende copy en foutloze – en creatieve – eindredactie.

Artdirectors en grafisch vormgevers met gevoel voor merkidentiteit en een gave om een huisstijl tot leven brengen in aantrekkelijke beelden en vormgeving.

 

Hulp nodig bij de creatie van jouw magazine?

Digital only of beter digital first?

Niet voor elke organisatie, doelgroep of doel is digital only het meest effectief. Met digital first als uitgangspunt, kan een magazine of printuiting een welkome afwisseling zijn op ‘schermcommunicatie’ en een gidsfunctie vervullen naar online content. Waar social posts, video en blogs tegemoetkomen aan een directe scroll-honger of Google-zoektocht, biedt een magazine je als uitgever de mogelijkheid om zelf een zorgvuldig op elkaar afgestemde selectie aan verhalen en informatie te bundelen voor de lezer. Juist met synergie en crossover tussen on- en offline kanalen versterk je je boodschap en realiseer je meer effectief bereik. 

Komt bij dat een magazine je op positieve wijze dwingt om tijdig over je communicatiethema’s en contentkalender na te denken. Met gemiddeld drie tot vijf maanden productietijd, loop je met een magazine behoorlijk op de troepen vooruit. Dit maakt het ideaal als spil in een gestroomlijnde digital-firstcommunicatieaanpak. 

Weten of een magazine past in jouw communicatie?

Vraag een vrijblijvend advies aan

Wanneer is het zinvol een (online) magazine uit te geven?

Hoewel een magazine ook zeker kan bijdragen aan andere doelstellingen, is het het meest effectief in het creëren van loyaliteit. Een magazine dat helpt in een zoektocht, antwoorden geeft op (latente) vragen en dat inspireert, wordt door ontvangers ervaren als een blijk van waardering. Een magazine moet een cadeautje zijn. Het is met name een slimme toevoeging aan je in- en/of externe middelenmix wanneer:

  • je doelgroep zeer divers is in samenstelling, betrokkenheid en mediagebruik. Zoals leden van een zorgverzekeraar of pensioenfonds, bezoekers van supermarkten of reizigers. Maar ook: medewerkers van grote organisaties. Via een magazine bereik je ook de mensen die jouw online kanalen minder actief volgen of bezoeken.
  • je behoefte hebt aan een inhoudelijk visitekaartje.
    Een printmagazine is een tastbare tool om na een afspraak persoonlijk af te geven. Het blijft liggen, houdt je top of mind en biedt stimulans voor (verdere) samenwerking.
  • je andere kanalen met name een informatiedoelstelling hebben.
    Niet voor niets hebben veel grote zorg- en overheidsorganisaties een intern magazine naast intranet en nieuwsbrieven, die vaak vooral gebruikt worden als informatiebron. In een magazine kun je bruggen slaan tussen de diverse afdelingen en medewerkers, ruimte bieden voor human interest en opinie rond belangrijke issues die iedereen aangaan.
  • je fysieke locaties hebt waar je doelgroep komt.
    Denk aan supermarkten, gemeentes, musea, sportscholen of zorginstellingen. Een fysiek magazine dat je als bezoeker mee mag pakken of ter plaatse kunt lezen, biedt een laagdrempelige toegang met jouw content en versterkt de betrokkenheid.
  • je leden of donateurs hebt.
    Voor mensen die (structureel) doneren aan een goed doel of aangesloten zijn bij stichting of ledenorganisatie is een magazine een blijk van waardering. De inhoud moet hen bevestigen in dat ze er goed aan doen lid van ‘jouw club’ te zijn.

Wanneer is een magazine toe aan een restyling?

Ken je de three year itch? Die geldt niet alleen voor banen, maar ook voor periodieke magazines. Designtrends en manieren waarop mensen online content voorgeschoteld krijgen, bepalen het lot van de leesbaarheid en aantrekkelijkheid van je magazine. Ongeacht de frequentie van je magazine zit er een bepaalde houdbaarheid aan design en het soort rubrieken in je magazine, enkele evergreens daargelaten. Los van verzadiging of veroudering, is een rebranding uiteraard altijd reden voor een restyle van je magazine.

New vibes voor je magazine?

We denken graag met je mee